EcoMail
ZÁKLADNÍ PROPOJENÍ S ECOMAILEM
- základní propojení s EcoMailem umožňuje realizovat přenos kontaktů z e-shopu do EcoMailu a jejich tracking (sledování aktivit) v e-shopu
- pro aktivaci EcoMailu je nutné zadat ID propojení (jedná se o název účtu, který si volíte při registraci na EcoMail) a API klíč (kliknete na přihlašovací jméno v pravém horním rohu, Správa účtu -> Přehled účtu -> Pro vývojáře -> API klíč)
- po zadání potřebných údajů je možné provést nastavení toho, jaké kontakty se mají na EcoMail přenášet (uživatelé uživatelských tříd, uživatelé objednávek). Nastavení, které provedete je platné pro všechny další přenosy / aktualizace kontaktů na EcoMail. Při prvním uložení nastavení se na straně EcoMailu automaticky vytvoří seznam uživatelů, do kterého se budou uživatelé přenášet. V dalším kroku je možné zahájit přenos vybraných kontaktů. Budete-li chtít provést změnu nastavení, je nutné na straně EcoMailu seznam uživatelů odstranit - následně se vám umožní provedení změny nastavení v e-shopu. Nastavení toho jaké kontakty se mají přenášet doporučujeme pečlivě zvážit.
- aktualizace uživatelů probíhá v základním propojení manuálně - při požadavku na aktualizaci dat uživatelů musíte v administraci e-shopu přejít do modulu EcoMail a sistknout "Přenést data do EcoMailu". Při tomto přenosu se vytváří nové kontakty a aktualizují se existující.
- každý uživatel (emailová adresa) se do seznamu na EcoMailu přenáší pouze 1x a nastavují se mu štítky (wcz objednávka, wcz Registrovaní zákazníci apod.), dle kterých je náseldně možné cílit kampaň
- pokud zákazník udělil v rámci objednávky souhlas se zasíláním newsletteru, nastaví se zákazníkovi štítky "wcz objednávka" a "wcz objednávka - souhlas", pokud uživatel souhlas neudělil, nastaví se mu pouze štítek "wcz objednávka"
- obdobně pokud má registrovaný uživatel (např. z uživatelské třídy Registrovaní zákazníci) udělen aktuální souhlas se zasíláním newsletterů, přiřadí se mu štítky "wcz Registrovaní zákazníci - souhlas" a "wcz Registrovaní zákazníci", uživatelé bez souhlasu budou mít následně nastaven pouze štítek "wcz Registrovaní zákazníci"
- při aktualizaci kontaktu se aktualizují pouze přidělené štítky - pokud došlo ke změně - např. v případě kdy někdo udělí nebo odebere souhlas
TRACKING
- tracking = sledovování aktivity uživatelů. Umožňuje sledovat to, jaké stránky uživatel navštívil, co přidal do nákupního košíku, jakou objednávku provedl a na základě těchto údajů cílit kampaň nebo nastavit automatizace na straně EcoMailu (např. odeslání emailu při opuštěném košíku, po dokončení objednávky atd.)
- tracking uživatelů je k dispozici pouze v šablonách EVOLUTION
- aby byl tracking funkční, musíte toto nastavení mít povoleno v modulu nastavení EcoMailu v administraci e-shopu. Dále je nutné, v případě, že máte v e-shopu nastaveno rozšířené nastavení cookies, přidat EcoMail mezi marketingové Cookies v sekci Nastavení -> GDPR
- aby bylo možné aktivitu uživatele sledovat, musí tento existovat v seznamu kontaktů na straně Ecomailu a uživatel se musí tzv. "otrackovat". K tomuto dochází jednak při přihlášení uživatele do e-shopu, jednak při prokliku uživatele do e-shopu prostř. odkazu v mailingu zaslaného z EcoMailu.
ROZŠÍŘENÉ PROPOJENÍ S ECOMAILEM
- nad rámec základního propojení jsme schopni nastavit i individuální propojení s EcoMailem - nastavit automatické přenosy kontaktů, provést přenos historických objednávek, nastavení různých štítků na základě požadovaných podmínek atd. V případě vašeho zájmu o individuální napojení nás zkontaktujte.