Export do PPL API

Pro urychlení přenosu zásilek do systému PPL je možné používat přímého napojení skrze API.

Aktuální verze napojení nepodporuje napojení na PPL Sprint.

Aktivace

Na e-mailu ithelp@ppl.cz nebo jfnukal@ppl.cz si vyžádejte přístupy do PPL MyAPI a přiřazení číselných řad pro služby, které chcete využívat, v žádosti mimojiné uveďte, že používáte e-shopový systém WebCzech E-commerce PRO. Získáte tak ID zákazníka, přihlašovací jméno, heslo a rozsahy číselných řad. V případě nejasností týkajících se smluvených služeb kontaktujte vašeho obchodního zástupce.

Nastavení v e-shopu

Před používáním API je nutné provést nastavení v e-shopu. Sekce Nastavení / Ext. aplikace / PPL MyAPI obsahuje veškeré nutné nastavení.

  1. Vyplňte obdržené ID zákazníka, přihlašovací jméno a heslo.
  2. V sekci "Informace o odesílateli" vyplňte vaši odesílací adresu, tato adresa je použita při generování štítků a musí být stejná jako v systému PPL.
  3. Zvolte výchozí přepravní službu, kterou budete používat pro většinu zásilek, bude před vybraná v exportu zásilek.
  4. Vložte přidělené číselné řady. Zvolte službu, pro kterou je konkrétní číselná řada přidělena a vložte počáteční a koncové číslo. Řadu do e-shopu přidáte kliknutím na tlačítko "Přidat".
  5. Následně veškeré informace uložte kliknutím na tlačítko "Uložit".
  6. Po uložení informací se pod přihlašovacími údaji objeví informace o tom, zda napojení na API bylo úspěšné. Pokud ne, zkontrolujte zadané údaje, zda jsou zadány správně. V případě problémů kontaktujte technickou podporu.

Odesílání balíků pomocí API

V sekci Objednávky / Export pro PPL si vyfiltrujete objednávky, které chcete exportovat. U objednávek, které chcete exportovat, můžete upravit informace o příjemci nebo změnit přepravní službu, následně objednávky k exportu zvolte zaškrtnutím tlačítka. Kliknutím na tlačítko Exportovat do API PPL provedete export, v případě problémů při validaci odeslaných dat, budete upozorněni na vzniklou chybu. Pokud budou data, korektní nabídnou se ke stažení vygenerované štítky.

Pro export vícekusové zásilky v detailech zásilky nastavte počet v poli "počet balíků", dle tohoto počtu budou každému balíku předělena čísla balíků a při tisku štítků se vygeneruje zadaný počet štítků.

Přiřadíte-li k jednomu balíku více čísel balíků, je možné tato nechtěná čísla zrušit kliknutím na červený křížek - nebudou se pak generovat nevyužitelné štítky. Zrušení probíhá pouze v e-shopu, nikoliv v systému PPL.

Tisk štítků

Štítky můžete k zásilkám tisknout také dodatečně. Nutnou podmínkou je ovšem provedený export do API PPL a přidělení čísla balíku. Následně stačí zvolit objednávky zaškrtnutím tlačítka a kliknout na tlačítko "Tisknout štítky".

Tisk protokolů

Protokoly jsou tvořeny dvěma seznamy, seznamem odesílaných balíků a seznamem odesílaných balíků na dobírku. Pro tisk protokolů je nutné vybrat opět exportované objednávky, které mají být v protokolech uvedeny a následně kliknout na tlačítko "Tisknout protokoly". Do protokolů se přidají pouze zásilky, které jsou již zpracovány ze strany PPL.

Přehled exportovaných balíků

V e-shopu je také možné prohlížet všechny exportované balíky a sledovat jejich aktuální stav. Po kliknutí v pravém menu na tlačítko "Zobrazit přehled balíků" se zobrazí tabulka se seznamem všech balíků, kterou je možné filtrovat dle měsíců, ve kterých byl nějaký balík odeslán. U každého z balíků se nachází informace o příjemci, datum odeslání a poslední stav balíku. Kliknutím na tlačítko "Podrobnosti" zobrazíte rozsáhlejší informace o konkrétním balíku.

<< Zpět