Export pro Zásilkovna

Tato funkce slouží pro export objednávek pomocí API rozhraní do systému zásilkové služby Zásilkovna. U konkrétní dopravy, u které bude vybrána Zásilkovna jako "speciální možnost dopravy" je třeba nejprve vyplnit nastavení připojení do API v sekci "Globální nastavení". Doporučujeme v nastavení dopravy zvolit script "Zásilkovna nové pobočky" Tento totiž obsahuje pro zákazníka vždy nejaktuálnější údaje a hlavně podporuje export i dalších typů přeprav do systému Zásilkovny.

API klíč a API heslo zjistíte v klientské sekci Zásilkovny. Název e-shopu musí být vyplněn stejně jako v sekci Informace o uživateli > Odesílatelé > Sloupce "Označení" v klientské sekci Zásilkovny (např. pokud e-shop v systému Zásilkovny označíte "Můj e-shop", musí být tento název naprosto stejný i v administraci e-shopu tzn. "Můj e-shop"), aby došlo ke korektnímu spárování v Zásilkovně.

Při registraci nezapomeňte vložit číslo Vašeho účtu. Bez čísla účtu Vám nepůjdou z administrace eshopu exportovat dobírkové zásilky do systému zásilkovna. Pokud budete v e-shopu využívat "modul váhy" a budete u produktů vyplňovat jejich hmotnost, počítejte s tím, že systém Zásilkovna hlídá hmotnost jednotlivých zásilek a nenechá Vás vyexportovat zásilky těžší než 30 kg.

 

Pro snazší orientaci v objednávkách naleznete nahoře nad seznamem odkaz na permanentní filtr, který umožňuje upřesnit, které objednávky se mají v seznamu zobrazovat. Máte tak možnost určit, že se nemají zobrazovat objednávky s jiným způsobem dopravy nebo objednávky, které jsou již vyřízené. 

 

Po nastavení permanentního filtru stisknete tlačítko ULOŽIT FILTR. Toto nastavení zůstává uloženo v databázi a není nutné je tedy nastavovat při každém exportu. Následně vyberete objednávky, které chcete exportovat do systému www.zasilkovna.cz. Pokud chcete u některé objednávky upravit údaje, stačí kliknout na odkaz ZOBRAZIT DETAILY ZÁSILKY u konkrétní objednávky a údaje upravit. Pokud např. nepracujete s označením objednávky "Zaplacená", automaticky se Vám do exportu přenese i dobírková částka. Pokud je tedy objednávka s platbou převodem či kartou, musíte v detailu zásilky odmazat dobírkovou částku, abyste po zákazníkovi nechtěli zaplatit podruhé.

Zároveň je možné přidat zásilku do exportu i ručně přes odkaz PŘIDAT ZÁSILKU RUČNĚ

Jakmile budete mít vybrané požadované objednávky klikněte v pravém menu na tlačítko dle Vašeho výběru. API odešle informace přímo do systému zasilkovna.cz.

Používáte-li Zásilkovnu také k odeslání zásílek přímo na adresu zákazníka např. prostřednictvím České pošty nebo DPD, je nutné si vytvořit samostatné typy přeprav. Vytvoříme například přepravu nazvanou "Česká pošta - balík do ruky". U této přepravy nastavíme script "Česká pošta balík do ruky". Při volbě tohoto typu přepravy se spustí zvolený script a umožní zákazníkovi výběr zda chce dopolední nebo odpolední doručení (toto je funkční pouze v některých lokalitách a systém musí danou lokalitu znát - výběr dopravy a platby v tomto případě musí být až po zadání doručovací adresy).

V globálním nastavení přepravy Zásilkovna následně provážete dopravu "Balík do ruky" s názvem služby u Zásilkovny. Pak při exportu na Zásilkovnu se rovnou pošle informace, že daná zásilka má jít Českou poštou.


 

Technickou podporu k systému www.zasilkovna.cz je nutné žádat přímo na portálu www.zasilkovna.cz.

<< Zpět