Jak tedy postupovat v konkrétním zařazení e-shopu na www.zbozi.cz?

Zkontrolujte zda používáte správný XML feed.

Adresu XML feedu pro Váš e-shop, kterou nyní používáte naleznete v administraci www.zbozi.cz - záložka FEED – editace URL feedu.

Správná adresa by měla být ta, kterou máte v e-shopu uvedenou v administraci v sekci marketing - XML feedy

 

Dobití kreditu 

Zkontrolujte výši kreditu v seznam peněžence. V případě nejasností si přečtěte návod, jak uhradit kredity na Váš účet ve zbozi.cz

 

Označení produktů pro export do xml feedu

Vyberte produkty, které chcete exportovat do xml feedu zbozi.cz. Toto lze v samostatném menu, které najdete v administraci e-shopu:

Kategorie a produkty / Hromadné úpravy produktů (vpravo dole) / Editovat katalog zboží / Zboží.cz 

V tomto menu můžete hromadně zaklikat produkty, které chcete, nebo nechcete generovat do feedu a také navýšit cenu za proklik.
 

Nastavení vyšší ceny za proklik

Díky aukční formě řazení produktů ve výsledcích vyhledávání se ten, kdo za proklik platí více, objeví se výše. Ne každý e-shop o této možnosti ví a využívá ji. Nastavení vyšší částky tedy znamená, že se dostanete před tyto e-shopy.

Zkoušeli jsme zvedat cenu za proklik z původní jedné koruny až na nějakých 10 Kč za proklik. To mělo jediný efekt, že jsme za daný testovací měsíc utratili pětinásobek toho, co jindy. Jinými slovy, tudy cesta nevede.
Nejlépe se nám osvědčilo nastavit cenu 1,20 Kč. Jsme tedy před všemi, kteří o tomto nevědí, ale nepouštíme se do žádných cenových bojů, které by zvyšovali náš rozpočet.

Částku, kterou jste ochotni platit za jednotlivé prokliky lze nastavit v administraci www.zbozi.cz / kampaně / nastavení položek hromadně

My jsme využili funkci NASTAVENÍ POLOŽEK HROMADNĚ, kdy si stáhnete přes administrační rozhranní seznam Vašich produktů v excelové tabulce, otevřete ji a změníte cenu prokliku a pak ji nahrajete zpět. Jinak lze nastavení provést i pro jednotlivé kategorie nebo pro cenové rozsahy. Pro samostudium doporučujeme manuál k www.zbozi.cz. Možné je také maximální cenu za proklik nastavit u každého produktu zvlášť pomocí volby MAX_CPC a to v menu / položka.

Spárování produktů 

Dlouho jsme pátrali a přemýšleli jak dosáhnout toho, aby se naše produkty spárovali správně a podle čeho se vlastně robot, který spárování provádí, řídí. Nyní již máme konečně jasno. Jediné, co rozhoduje o spárování, je název produktu a cena.

Název produktu (respektive položka PRODUCTNAME pokud je vyplněna) se musí co nejvíce shodovat s názvem skupiny, do které jej chcete zařadit a cena musí být v povoleném rozsahu.

Zde je tedy náš návod.
Před vlastním zadáváním produktu do e-shopu, najeďte na www.zbozi.cz a zadejte název tak, jak by jej zadal zákazník. Pozor, zákazníci jsou v tomto směru nevyzpytatelní a zadávají názvy, které by Vás snad nikdy nenapadly. Jako vodítko Vám může posloužit funkce v našem e-shopu, která sleduje, co vlastně Vaši zákazníci vyhledávají na e-shopu (administrace / marketing / statistiky / statistiky vyhledávání).

Po zadání do vyhledávání na www.zbozi.cz dostanete nějaký výsledek. Pokud podle zadaného dotazu nalezne www.zbozi.cz nějaké produkty přímo ve své databázi, budou tyto produkty seřazené nahoře podle relevance. Na základě našich zkušeností máme vysledované, že téměř polovina zákazníků nakupuje nikoliv podle ceny, ale že volí první nalezené produkty v seznamu. Vyzkoušeli jsme tedy tuto variantu a nechali vybrané produkty spárovat s těmi, které byly řazeny nahoře a opravdu se začaly tyto produkty nakupovat více řádově o desítky %.

Díky tomuto postupu je tedy možné prodávat produkty mnohem dráže než ostatní e-shopy pouze správným spárováním. Vzhledem k tomu, že na www.zbozi.cz je velmi často k jednomu produktu vytvořeno více skupin, ke kterým je možné konkrétní produkt spárovat, máte možnost volby. Z naší zkušenosti doporučujeme nebojovat o nejnižší cenu, ale párovat Váš produkt do skupiny, která je ve výsledcích nejvýše nebo mezi prvními třemi. Pomocí funkce Klony produktu máte možnost Váš produkt spárovat i s více skupinami produktů na www.zbozi.cz. Tato funkce je popsána výše.

Spárování do konkrétní skupiny produktů dosáhnete tím, že název této skupiny na www.zbozi.cz zkopírujete do kolonky PRODUCTNAME v administraci e-shopu. Cenu pak upravte tak, aby odpovídala ostatním produktům konkurenčních e-shopů.

V administraci www.zbozi.cz je také možné stáhnout seznam produktů, které nemáte spárované. Tento seznam naleznete v záložce "Párování", odkaz "XXXX napárovat nedokážeme".

Pokud chcete zjistit, proč se Vám nepáruje konkrétní produkt, máte možnost zjistit to v záložce položka, kde můžete konkrétní produkt vyhledat. Následně klikněte na konkrétní název vyhledaného produktu a dole pod popisem uvidíte seznam, na který produkt je napárovaný a hlavně, které další připadají k párování v úvahu a proč se na ně nespároval. 

Přehled objednávek a hodnocení e-shopu

Pokud chcete na www.zbozi.cz reportovat informace o provedených objednávkách a dát zákazníkům možnost hodnotit Váš e-shop, je možné tuto službu aktivovat v administraci zbozi.cz v záložce provozovna / statistika provozovny / správa provozovny / počítání konverzí, kde naleznete kód pro počítání konverzí. Tento kód zkopírujte do administrace Vašeho e-shopu / marketing / vložení scriptů / scripty umístěné na stránce s dokončením objednávky

Práce se statistikami

Zbozi.cz umožňuje zobrazit spoustu různých statistik pro další vylepšení Vašich pozic a prodejů. Základní statistiku zobrazování, prokliků a konverzí naleznete v administraci www.zbozi.cz / provozovna / statistiky provozovny.

Nejzajímavější však je statistika po jednotlivých položkách, kde vidíte, kolikrát byla položka zobrazena, kolikrát se na ni kliklo, kolik Vás to stálo a kolik bylo uskutečněno objednávek. Tuto podrobnou statistiku můžete stáhnout v záložce provozovna / statistiky provozovny / přejít na podrobné statistiky. Následně vyberte rozsah datumů, který Vás zajímá, vyberte statistiky položek a stiskněte tlačítko VYTVOŘIT NOVÝ REPORT. Důležité je hlavně sledovat produkty, které jsou hodně navštěvované, ale nejsou kupované. Zde totiž bude nějaký problém, který zákazníky odrazuje. Může to být například nedostatečný popisek nebo špatná fotografie produktu.

<< Zpět