Export do PPL API
Upozornění!
Jedná se o neaktuální napojení. Pro aktuální napojení na PPL použijte PPL CPL API!
Pro urychlení přenosu zásilek do systému PPL je možné používat přímého napojení skrze API.
Aktuální verze napojení nepodporuje napojení na PPL Sprint.
Aktivace
Na e-mailu ithelp@ppl.cz nebo jfnukal@ppl.cz si vyžádejte přístupy do PPL MyAPI a přiřazení číselných řad pro služby, které chcete využívat, v žádosti mimojiné uveďte, že používáte e-shopový systém WebCzech E-commerce PRO. Získáte tak ID zákazníka, přihlašovací jméno, heslo a rozsahy číselných řad. V případě nejasností týkajících se smluvených služeb kontaktujte vašeho obchodního zástupce.
Nastavení v e-shopu
Před používáním API je nutné provést nastavení v e-shopu. Sekce Nastavení / Ext. aplikace / PPL MyAPI obsahuje veškeré nutné nastavení.
- Vyplňte obdržené ID zákazníka, přihlašovací jméno a heslo.
- V sekci "Informace o odesílateli" vyplňte vaši odesílací adresu, tato adresa je použita při generování štítků a musí být stejná jako v systému PPL.
- Zvolte výchozí přepravní službu, kterou budete používat pro většinu zásilek, bude před vybraná v exportu zásilek.
- Vložte přidělené číselné řady. Zvolte službu, pro kterou je konkrétní číselná řada přidělena a vložte počáteční a koncové číslo. Řadu do e-shopu přidáte kliknutím na tlačítko "Přidat".
- Následně veškeré informace uložte kliknutím na tlačítko "Uložit".
- Po uložení informací se pod přihlašovacími údaji objeví informace o tom, zda napojení na API bylo úspěšné. Pokud ne, zkontrolujte zadané údaje, zda jsou zadány správně. V případě problémů kontaktujte technickou podporu.
Odesílání balíků pomocí API
V sekci Objednávky / Export pro PPL si vyfiltrujete objednávky, které chcete exportovat. U objednávek, které chcete exportovat, můžete upravit informace o příjemci nebo změnit přepravní službu, následně objednávky k exportu zvolte zaškrtnutím tlačítka. Kliknutím na tlačítko Exportovat do API PPL provedete export, v případě problémů při validaci odeslaných dat, budete upozorněni na vzniklou chybu. Pokud budou data, korektní nabídnou se ke stažení vygenerované štítky.
Pro export vícekusové zásilky v detailech zásilky nastavte počet v poli "počet balíků", dle tohoto počtu budou každému balíku předělena čísla balíků a při tisku štítků se vygeneruje zadaný počet štítků.
Přiřadíte-li k jednomu balíku více čísel balíků, je možné tato nechtěná čísla zrušit kliknutím na červený křížek - nebudou se pak generovat nevyužitelné štítky. Zrušení probíhá pouze v e-shopu, nikoliv v systému PPL.
Tisk štítků
Štítky můžete k zásilkám tisknout také dodatečně. Nutnou podmínkou je ovšem provedený export do API PPL a přidělení čísla balíku. Následně stačí zvolit objednávky zaškrtnutím tlačítka a kliknout na tlačítko "Tisknout štítky".
Tisk protokolů
Protokoly jsou tvořeny dvěma seznamy, seznamem odesílaných balíků a seznamem odesílaných balíků na dobírku. Pro tisk protokolů je nutné vybrat opět exportované objednávky, které mají být v protokolech uvedeny a následně kliknout na tlačítko "Tisknout protokoly". Do protokolů se přidají pouze zásilky, které jsou již zpracovány ze strany PPL.
Přehled exportovaných balíků
V e-shopu je také možné prohlížet všechny exportované balíky a sledovat jejich aktuální stav. Po kliknutí v pravém menu na tlačítko "Zobrazit přehled balíků" se zobrazí tabulka se seznamem všech balíků, kterou je možné filtrovat dle měsíců, ve kterých byl nějaký balík odeslán. U každého z balíků se nachází informace o příjemci, datum odeslání a poslední stav balíku. Kliknutím na tlačítko "Podrobnosti" zobrazíte rozsáhlejší informace o konkrétním balíku.